Istimewanya Vitamin E Shaklee

vita e

Vita-E Complex® mengandungi vitamin E (d-alfatokoferol) asli daripada minyak sayuran serta selenium yang berperanan melengkapi aktiviti vitamin E. Vitamin E adalah sejenis nutrient larut lemak dan ianya tak boleh dihasilkan oleh badan.

Vitamin E adalah sejenis antioksidan (apa pulak antioksidan ni kan..ok antioksidan ni pulak molekul yang mampu memperlambat atau mencegah proses oksidasi…kiranya sebagai pelindung kepada sel daripada rosak akibat radikal bebas. Radikal bebas pulak boleh terbentuk semasa proses metabolisme badan atau boleh dapat dari sumber luar mcm asap rokok, pencemaran udara, dari cahaya uv. Radikal bebas ni tak stabil, so dia boleh bergabung dgn radikal lain..tu yg boleh jadi penyakit kanser tu..contohnya la. Apabila ada antioksidan, so boleh la cegah penyakit kanser yg disebabkan oleh radikal bebas tu.

Vita-E Complex®

Vita-E Complex®

Mari kita lihat apa fungsi vitamin e ni.

• boleh mencegah penyakit kanser dan kardiovaskular
• memperbaiki peredaran darah, yang mana perlu untuk memperbaiki tisu
• mengurangkan sindrom prahaid (pms)
• memelihara pembekuan darah yang normal dan penyembuhan
• mengurangkan parut yang diakibatkan oleh sesetengah kecederaan
• mengurangkan tekanan darah
• membantu dalam pencegahan penyakit katarak
• boleh mengendurkan otot kaki dari kekejangan
• meningkatkan pengeluaran air mani pada sesetengah lelaki
• Meningkatkan jumlah sperma
• mengekalkan kesihatan saraf dan otot
• menguatkan dinding kapilari darah
• menggalakkan kulit dan rambut menjadi sihat
• membantu mencegah anemia
• mencegah “retrolental fibroplasia”, sejenis gejala mata yang boleh menjangkiti bayi pramatang
• mengurangkan risiko kanser prostat di kalangan lelaki terutama penghisap rokok.
• Mengurangkan risiko kanser payudara
• memperlahankan perkembangan penyakit Alzheimer.

Apa beza vita e shaklee dengan vita e lain dipasaran?

• Vitamin e Shaklee adalah dari sumber semulajadi. Mcm mana nak tahu?? Tengok label, ada huruf d kecil (d-alfa tocoferol) menunjukkan ia sumber semulajadi. satu huruf ‘l’ or ‘dl’ menunjukkan ia sumber tiruan or kimia.
• Mengandungi ekstrak biji anggur, yang kaya dengan antioksidan dan kuasa antioksidannya adalah 20 kali lebih baik dari vit E dan 50 kali lebih baik daripada vitamin C. Ekstrak biji anggur ni juga boleh membantu memberi kelembapan kepada kulit. Ia juga terbukti berkesan menguatkan sistem imun badan, menurunkan paras kolestrol, menghalang pembentukan darah beku, melegakan masalah berpunca daripada urat timbul dan merencat pembengkakan dan keradangan.
• Mengandungi selenium bagi melengkapkan lagi fungsi vitamin e. selenium ni bekerjasama dengan vitamin e dalam melambatkan pengoksidaan asid lemak tak tepu sehingga dapat membendung bahaya radikal bebas.

 

Berminat nak cuba Vita E Shaklee ni.
Jom hubungi saya, Nor 0199510980.

norsaritanaini

Hubungi saya di 019-9510980 (Telefon / SMS / Whatsapp / Telegram) untuk sebarang pertanyaan.

You may also like...

3 Responses

  1. Zul says:

    wah..detail penerangannya..mohon share nak suh bini sy baca sket…dia pun pakai shaklee tapi main ikut oranh jer..huhuu

  2. Niza Yusof says:

    saya suka vit E nie..hilang parut2…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *